Best of HoReCa Trendovi

Utjecaj influencer marketinga na hotelijerstvo i turizam

„Ako se suradnja radi smisleno i ne svodi na jednu objavu na društvenim mrežama doprinos može biti značajan. Svaka suradnja s influencerom može se napraviti na mjerljiv način pa se može vidjeti i točan promocijski doprinos kroz npr. rezervacije smještaja.  Najbitniji je u cijelom postupku odabir influencera čiji pratitelji spadaju u ciljnu skupinu hotela koji se promovira“, rekao nam je Domagoj Sever, jedan od najpopularnijih regionalnih influencera.

Marketinške i promocijske aktivnosti se razvijaju izuzetnom brzinom jer nove digitalne tehnologije i društvene mreže dovode do inovativnih načina interakcije s potrošačima. Mnogobrojni hotelijeri primjećuju kako tradicionalni marketing postaje sve udaljeniji od turista. Kako se to uspjelo dogoditi? Današnji putnici su uglavnom digitalni domorodci, koji provode svaku petu mobilnu minutu na Instagramu ili Facebooku. Sukladno toj činjenici, nema razloga zašto hotelijerska industrija ne bi mogla značajnije iskoristiti ovu „novu“ marketinšku aktivnosti i od toga profitirati.

Tko su influenceri?

Jedinstvena definicija ne postoji. Možemo ih opisati kao osobe koje kreiraju i objavljuju sadržaj na društvenim mrežama, imaju duboku povezanost sa pratiteljima i na taj način imaju moć utjecati na njihove odluke i razmišljanja. Često se njihovi pratitelji osjećaju jednako povezanima s njima kao i sa svojim užim krugom obitelji i prijatelja. Kad god preporuče određeni proizvod ili uslugu, pratitelji su vrlo otvoreni za njihovu preporuku.

Influencerski marketing – oduvijek postoji

Ljudi su oduvijek preporučivali brendove koji im se sviđaju, a slavne osobe se uvijek angažiralo da promoviraju određene proizvode i usluge. Pa što se onda promijenilo? Dvije riječi. Društvene mreže. Industrija koja vrijedi više milijardi dolara uspjela je stvoriti novi val slavnih osoba. Možda to više nisu samo glumci, pjevači ili sportaši, ali su utjecajne osobe koje mogu biti jednako prepoznatljive i zanimljive brojnoj publici. Hotelijerski marketing je nedvojbeno uvijek bio idealno pozicioniran da učinkovito iskoristi slavu poznatih osoba. Pružatelji turističkih usluga nastoje pratiti trendove, ali i biti dio uspomena kroz osobne doživljaje gostiju koji borave u njihovim objektima i destinaciji. Današnji influenceri u mogućnosti su pružiti prenošenje vlastitih iskustva i dojmova korištenja turističkih usluga na svojim društvenim mrežama.

Hoteli i influenceri = dobitna kombinacija

Angažiranjem dobro poznatog lica tzv. influencera uz ime hotela, reklamu ili određenu ponudu odnosno sadržaj nešto je što može povećava popularnost tog hotela i razinu njegove vidljivosti u beskonačnom online prostoru. Drugim riječima, uspješan influencer ima mogućnost sponzorirati brendove koji ga sponzoriraju: recipročno sponzorstvo se pretvara u zdravu korist za oboje. Influencer gradi svoju popularnost i stječe usluge te reference, a hoteli postaju vidljiviji, prepoznatljiviji i na taj način dolaze do ciljane publike, odnosno do novih potencijalnih gostiju. Takva vrsta marketinga može biti dobitna kombinacija, jer je ciljna skupina već upoznata s influencerom i stoga on(a) djeluje pouzdano. Povjerenje, kredibilitet i autoritet influencera služe kao moćan marketinški alat za hotele i ostale turističke ponuđače u kampanji — i potrošačima se može svidjeti kao dobrodošao odmak od tradicionalnih oblika oglašavanja.

Influencerica @taramilktea u Cavo Tagoo, Grčka
Najautentičniji način oglašavanja

Marketing “od usta do usta” putem influencera na društvenim mrežama trenutno predstavlja najautentičniji način dolaska do potencijalnih gostiju, poveća vidljivost hotela i zauzvrat potiče izravne rezervacije. Ako hotelijer odlučiti investirati u influencera, nužna je prilagodba njegovim osobnim sredstvima i načinima oglašavanja te prezentacije onoga što je predmet suradnje i kampanje. Nebitno o kojoj se društvenoj mreži radi, potrebno je pružiti najbolje moguće alate i korisne informacije o hotelu kako bi influencer ispravno i kvalitetno obavio svoj posao. Bitno je ne nametati određeni stil ili scenarij jer će to njihovi pratitelji odmah primijetiti i doživjeti kao neprirodnu i lažnu promociju.

Ljudi su vizualna bića

Prema Google podacima, Instagram ima više od 800 milijuna aktivnih korisnika na mjesečnoj razini. I, po svemu sudeći, najmanje 40% turista bira nova odredišta za putovanja u odnosu na fotografije i priče koje njihovi kontakti dijele na društvenim mrežama. Znanstveno je potvrđeno da fotografija (ali i video) izaziva emocionalnu reakciju daleko učinkovitiju od riječi; ljudski mozak također brže obrađuje vizualni sadržaj. Osmišljavanje dobre strategije vizualnog pripovijedanja je bitno u svakom digitalnom marketinškom planu. Iz tog razloga, hotelijerski lanci na svjetskoj sceni sve veći dio svojih ulaganja u oglašavanje koristi u angažiranje travel influencera –  utjecajnih osoba koje promoviraju odredišta, usluge ili proizvode povezane s putovanjima na svojim društvenim mrežama.

Travel bloger @pilotmadeleine u Soneva Jani, Maldivi
Utjecaj influencer marketinga na hotelijerstvo u Hrvatskoj

Kod nas je stanje malo drugačije – ipak se radi o novijem obliku marketinških aktivnosti i hotelijerske industrije, čiji je cilj doprijeti do novih i mlađih generacija gostiju. Kako bi saznali više o tome razgovarali smo sa Domagojem Severom, nagrađivanim fotografom, travel bloger-om, kreatorom atraktivnog turističkog sadržaja, brand ambasadorom, vlasnikom agencije za digitalni marketing Croatian Nomad i između ostalog influencerom. Njegove fotografije i rad možete pronaći na njegovoj web stranici https://www.domagojsever.com/ i Instagram profilu https://www.instagram.com/domagojsever/

Kolika je zainteresiranost hotelijerstva u Hrvatskoj za ovaj oblik promocije?

Zainteresiranost postoji, ali u pravilu se svodi na kompenzacije s influencerima koji nisu vezani uz turizam. Takve suradnje u pravilu ne daju očekivane rezultate pa se hoteli još uvijek u velikoj mjeri okreću standardnim kanalima oglašavanja. Rijetki hoteli kontinuirano surađuju sa influencerima koje prati publika koja je njihova ciljna skupina. Treba pri tome biti i realan i istaknuti da su ciljana područja za naše hotele u pravilu inozemna tržišta pa se samim time domaći influenceri angažiraju manje.

Prema tvom iskustvu, koliki je vaš stvarni promocijski doprinos određenom hotelu odnosno turističkom objektu?

Ako se suradnja radi smisleno i ne svodi se samo na jednu objavu na društvenim mrežama, doprinos može biti značajan. Svaka suradnja s influencerom može se napraviti na mjerljiv način (npr. affiliate) pa se može vidjeti i točan promocijski doprinos kroz npr. rezervacije smještaja.  Najbitniji je u cijelom postupku odabir influencera čiji pratitelji spadaju u ciljnu skupinu hotela i ponude koja se promovira.

Travel bloger i influencer @domagojsever u Plitvice Holiday Resort, Hrvatska

Možemo zaključiti kako se pažljivim odabirom influencera sa ciljanom online zajednicom koji se uklapa u viziju i ponudu hotela, ali i destinacije u kojoj se nalazi, može ostvariti uspješna suradnja uz mjerljive rezultate. Influenceri su današnjost, a i budućnost oglašavanja i promicanja turističke ponude. Izvrstan su način za podizanje svijesti o određenom brendu na autentičniji i iskreniji način kroz osobno iskustvo i doživljaj u stvarnom vremenu. U Hrvatskoj je ovaj oblik promocije tek u povojima i naravno, ne bi trebao biti najzastupljeniji način oglašavanja no udio influencer marketinga u promociji hrvatske turističke ponude svakako treba značajno porasti kako bismo se približili svjetskim trendovima i standardima u predstavljanju i pozicioniranju ponude smještaja na društvenim mrežama. Hoće li i hoteli u Hrvatskoj prepoznati i prihvatiti novi trend, vrijeme će pokazati, a možda već i nova ljetna sezona.

 

Autor: Best of Horeca, Iva Šebetić