Svi dobro znamo da se putnici obično dijele u dvije skupine: poslovni ili turisti. Međutim, pojavljuje se novi segment putnika, a to je kombinacija ove dvije vrste gostiju. Nazivaju se Bleisure Travelers odnosno putnici za uživanje. Ovaj trend je postao poznat posebice zbog gubitka slobode kretanja ali i onemogućenosti odlaska na odmor, a ljudi su postali željni što više putovati makar uz posao.
Prije pandemije, trend ovakvog načina putovanja bio je posebno poznat među mlađom generacijom, kao i onima koji rade na daljinu, freelancerima, kreativcima ili konzultantima. Ali, sve više postaje i zastupljen i među korporativnim zaposlenicima s obiteljima. Sajmovi i konferencije glavni su razlozi njihovih putovanja , zatim poslovni sastanci, incentive putovanja i team building.
Tko su Bleisure Travelers?
Predstavlja putnike koji spajaju svoja poslovna putovanja i svoju strast za putovanjima. Rezerviraju putovanje do određene destinacije jer imaju posla u tom području, ali svoje putovanje produžuju za nekoliko dana kako bi mogli uživati i razgledati okolinu. Glavna karakteristika koja opisuje ovu vrstu turista je činjenica da su to putnici koji često putuju. Uz to mogu povesti supružnika, prijatelja ili člana obitelji na putovanje, zbog čega je to vrijedan segment putovanja za turizam svake države. Imaju fleksibilno radno vrijeme, svoj posao mogu obavljati s bilo kojeg mjesta u svijetu, što im omogućuje da maksimalno iskoriste poslovna putovanja.
Često se pogrešno shvaća kao trend klasičnog putovanja i doveo je do zablude da je to izgovor zaposlenika za odlazak na odmor o trošku tvrtke. Ipak nije tako, suvremene tvrtke potiču ovaj oblik putovanja te se u praksi radi o spajanju radnih i slobodnih sati kako bi se izbjegao stres i uštedio novac i vrijeme.
Spajanje posla i odmora
Novootkrivena mogućnost uživanja u fleksibilnijoj politici rada omogućuje ljudima da preispitaju kako bi današnji posao trebao izgledati. Bufferovo istraživanje iz 2021. pokazalo je da bi 97,6 posto ljudi željelo raditi na daljinu do kraja života! A gotovo 30 posto njih kao najveću prednost navodi mogućnost rada s bilo kojeg mjesta. Prema Wen-Wen Lamu, izvršnom direktoru i osnivaču agencije za upravljanje putovanjima NexTravel, poslovna putovanja treba promatrati kao holističko iskustvo izgradnje zaposlenika koje se općenito bori protiv izgaranja na poslu, na taj način mu se povećava produktivnost i tako značajno utječe na zadržavanje zaposlenika na duge staze.
Mlađe generacije navodno izgaraju brže od svojih starijih vršnjaka, ne uzimaju dane godišnjeg odmora i bore se održati zdravu ravnotežu između posla i života. Bleisure Travelers, spajanje poslovnih i turističkih putovanja, jedna je od mogućnosti koju tvrtke iskorištavaju kako bi zaposlile i zadržale vrhunske zaposlenike koji su osjetljiviji na ravnotežu između posla i života nego ikad prije. U konačnici, zaposlenik će se vratiti zadovoljan i sretan te sve željniji za daljnjim poslovnim putovanjima, doživljavajući ih kao priliku za posjet novom mjestu i stjecanje pozitivnih iskustava – osjećajući se i više povezanim s tvrtkom i moralno i emocionalno.

Nakon mukotrpnih sastanaka i pregovora, idealno je provesti par dana na plaži ili lutati ulicama nepoznatog grada. Ili možda raditi za stolom s pogledom na more. Na taj način se istražuje novo mjesto i zaposlenici se osjećaju puno više kao na odmor, a manje kao na poslu. Kombinacija poslovnog putovanja i odmora je revolucija, tako da turističke i ugostiteljske organizacije tek trebaju smisliti kako im učinkovito pružiti usluge. A poduzeća, ako je to u njihovoj mogućnosti, pratiti trendove i svojim zaposlenicima omogućavati kombiniranje poslovnih putovanja i odmora – za obostranu korist.
Autor: Best of Horeca, Iva Šebetić