Priče

Nataša Kačar: „Pretpostavka svega je optimizam. Traženjem kadrova danas, doći ćemo do odličnih rezultata u sezoni“

Nataša Kačar, direktorica portala za zapošljavanje u turizmu Posao u turizmu, u segmentu radne snage aktivna je posljednje dvije godine. Uspješno je primijenila preko 15 godina iskustva rada na velikim projektima u turizmu i uspješno spaja poslodavce i posloprimce pod motom – zadovoljstvo obje strane ključ je uspjeha.

Protekla sezona nije bila “regularna” i imala je određene specifičnosti. Kako je na kraju protekla, odakle nam je, prema vašim iskustvima, došlo najviše radne snage?

Prošla sezona je krenula normalno, no virus nas je stopirao u više navrata. Više no ikad smo pratili nove mjere i pravila. Vjerujte mi, jedno vrijeme sam bila isključivo savjetnik, kako poslodavcima, tako i posloprimcima. Iako nismo radili uobičajene aktivnosti, bili smo ujedinjeniji no ikad. Dopisivali smo se do kasnih sati i čekali trenutak kada će sve krenuti. I doista je krenulo. Prilagođavali smo se novim pravilima i došli do regularnog posla. Kad je krenulo, bilo je užurbano gotovo kao i godinu prije.

Najviše radne snage, iz mog iskustva, stiglo je iz zemalja u okruženju, osobito Srbije, BIH i Makedonije. Dubai, Indija i Ukrajina imali su svoj udio, kako u Hrvatskoj, tako i u Sloveniji. Ono što me veseli je da su na kraju svi bili relativno zadovoljni, naravno, ako uzmemo u obzir da su očekivanja bila niska. Radilo se i prilagođavalo situaciji, iz dana u dan.

Nikad nije bilo više koordinacije između javnog, privatnog sektora i svih dionika.

Činjenica je da uslijed pandemije dosta ljudi ostalo bez posla. Neki su pomislili kako će sada radnika za sezonu biti previse. Kakva je realna situacija i što možemo očekivati u narednom periodu?

Kolege iz turizma i ugostiteljstva svjesni su kako pričamo o deficitarnim zanimanjima. Nedostaje ih u svim europskim i svjetskim zemljama. I danas nam kao i prije pandemije nedostaje kuhara, konobara, slastičara, sobarica, cvjećara. Intenzivirala se tema građevinskih radnika, kojih trebamo sve više.

Ukratko, migracije radne snage su stalne i taj trend se nastavlja.

Kakva je situacija na terenu – što kažu poslodavci, a što posloprimci?

Poslodavci koji planiraju na vrijeme, na vrijeme dođu do rješenja, odnosno, kvalitetne radne snage koja će u konačnici doprinijeti dobrom poslovnom rezultatu. Kvalificirana radna snaga puno unaprijed dogovori poslove, kvalitetno rješenje gotovo je nemoguće naći „preko noći“ ili u srcu sezone. Tu je problem i administrativne prirode, jer sam proces prijava i odjava radnika traje određeni vremenski period. Ono što me veseli jer da su poslodavci s kojima surađujem toga svjesni, što je osnova za uspješnu suradnju.

Imate li neki savjet kako nas ljeto u Hrvatskoj ne bi dočekalo nespremne?

Prva postavka je optimizam koji mora postojati. Ako za 5 mjeseci želimo biti negdje, danas moramo raditi na tome. Čarobnog štapića nema. Pandemija nas je usporila, ali i ujedinila. Mislim da svi više no ikad želimo raditi i stvarati nove vrijednosti u društvu. Pozivam sve da otvorenom komunikacijom i pravovremenim pristupom odrade kvalitetnu pripremu. U segmentu ljudstva, neophodno je dobro planiranje. Isto tako, bitno je definirati konkretne potrebe, tu im dajemo smjernice. Nije isto tražite li kuhara ili pizza majstora, kao što ni čistačica ne može biti recepcionerka. Isto tako, radnike u sezoni treba znati zadržati. Tu smo uvijek za davanje relevantnih informacija, savjetovanje i podršku.

Autor: Best of Horeca, Nikolina Frklić